اولیایی: دعا کنیم ترامپ سر عقل بیاید/ فیفا نباید تحت فشار ویژگی اصلی اش را از دست بدهد/ دولت باید مشکل فدراسیون فوتبال را حل کند

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال نسبت به مشکلات مالی که این روز‌ها فدراسیون فوتبال با آن مواجه شده است اظهاراتی را مطرح کرد.

کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات فدراسیون فوتبال ایران برای دریافت مطالبات ۱۰ میلیون دلاری اش از فیفا، مسدود بودن حساب‌های این فدراسیون و حمایت نشدن از سوی دولت و وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: کشورمان در شرایطی قرار دارد که برای مقابله با تحریم‌ها باید شرایط خاصی را سپری کنیم و در این میان فدراسیون فوتبال با توجه به اینکه باید حقوق سرمربی تیم ملی را به دلار پرداخت کند و بیشتر امورش هم از طریق پرداخت دلار صورت می‌گیرد نیاز به کمک دارد. فدراسیون در طول سال تیم‌های مختلفی را به مسابقات بین المللی اعزام می‌کند و در این وضعیت باید دلار هزینه کند. زمانیکه تمام راه‌ها به روی فدراسیون بسته است نمی‌توان از آن انتظار خاصی داشت.

اولیایی:دعا کنیم ترامپ سر عقل بیاید/ فیفا نباید تحت فشار ویژگی اصلی اش را از دست بدهد/دولت باید مشکل فدراسیون فوتبال را حل کند

باید دعا کنیم رئیس جمهور آمریکا سر عقل بیاید

او ادامه داد: دونالد ترامپ عقلش را از دست داده و در این شرایط باید همه دعا کنیم عقل رئیس جمهور آمریکا سر جایش برگردد، اما در شرایط کنونی وظیفه همه ما، چه دولت و چه ملت است که در این فشار به هم کمک کنیم. دولت، وزارت ورزش، شرکت‌های شبه دولتی و حتی بخش خصوصی باید با هر ابزاری که می‌توانند به فدراسیون فوتبال کمک کنند تا مشکلات فعلی اش رفع شود.

اولیایی:دعا کنیم ترامپ سر عقل بیاید/ فیفا نباید تحت فشار ویژگی اصلی اش را از دست بدهد/دولت باید مشکل فدراسیون فوتبال را حل کند

فوتبال، ویترین ورزش مملکت است و دولت باید برای رفع مشکلات مالی به آن کمک کند

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران تصریح کرد: روز گذشته یکی از دوستان من در آلمان که از اساتید دانشگاه و فرد معتقدی به نظام است با من تماس گرفت و اعلام آمادگی کرد راهکار‌هایی را در نظر دارد که از آن طریق می‌تواند به فدراسیون فوتبال برای دریافت مطالباتش کمک کند. همه ما قبول داریم فوتبال، ویترین ورزش هر جامعه‌ای است و با توجه به تبلیغات فراگیر آن در کل دنیا هر کشوری که فوتبال قدرتمندی داشته باشد، در سایر بخش‌ها هم تا حد زیادی قدرت دارد. به همین دلیل هرکسی کاری از دستش برمی آید باید آن را انجام بدهد تا فوتبال و تیم ملی کشورمان تضعیف نشوند.

دولت و مردم وظیفه دارند به هم کمک کنند تا مشکلاتی مانند طلب فدراسیون فوتبال از فیفا رفع شود

اولیایی تصریح کرد: اینجا بحث مهدی تاج یا مدیران فدراسیون فوتبال نیست بلکه بحث فوتبال کشوری با تمدن است. طبق شعار انقلاب ما استقلال داریم و می‌خواهیم به عنوان کشوری مستقل زندگی کنیم، اما عوامل بیرونی نمی‌خواهند این اتفاق رخ بدهد. در اینجا حاکمیت، دولت، مردم وظیفه دارند به هم کمک کنند تا مشکلاتی مانند طلب فدراسیون فوتبال از فیفا رفع شود.

اولیایی:دعا کنیم ترامپ سر عقل بیاید/ فیفا نباید تحت فشار ویژگی اصلی اش را از دست بدهد/دولت باید مشکل فدراسیون فوتبال را حل کند

فیفا بزرگ‌ترین NGO جهان است و نباید تحت تاثیر فشار‌های جانبی ترامپ مهمترین ویژگی اش را از دست بدهد

او با اشاره به تحت فشار بودن فیفا از سوی رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از پرداخت شدن مطالبات فدراسیون فوتبال ایران گفت: توقع دارم رسانه‌ها بحث استقلال فیفا و ممنوعیت دخالت شخص ثالث در امور فوتبال را علم کرده و به این اظهارات سخیف رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان بدهند. چرا باید ترامپ به خودش اجازه بدهد اینگونه رئیس فیفا را نسبت به پرداخت نکردن مطالبات یکی از بهترین تیم‌های آسیا تحت فشار قرار بدهد؟ یادم می‌آید پیش از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان حزب سبز این کشور از فیفا درخواست کرد مانع حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی شود. این موضوع سبب شد مسئولان فیفا با ارسال نامه‌ای به دولت آلمان به نخست وزیر این کشور اعلام کنند اگر این نامه پس گرفته نشود، برگزاری رقابت‌ها در آلمان با مشکل مواجه خواهد شد. در نهایت دولت آلمان هم از حزب سبز این کشور خواست پیشنهاد مسخره اش را پس بگیرد. از ویژگی‌ها و افتخار‌های فیفا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین NGO‌های جهان این است که زیر بار مسائل سیاسی و فشار‌های جانبی نرود در غیر این صورت استقلال عمل خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وزارت خارجه از فیفا بخواهد پول فدراسیون فوتبال ایران را از طریق ایمپکت انتقال دهد

او ادامه داد: اکنون هم باید از فیفا بخواهیم برای اینکه ثابت کند به حرف‌های رئیس جمهور آمریکا بی توجه است راه حلی برای واریز مطالباتمان به حساب فدراسیون فوتبال به کار بگیرد. از طرفی اروپایی‌ها ادعا می‌کنند راه مبادلات بین المللی مالی از طریق ایمپکت جا افتاده است و در این شرایط وزارت خارجه هم باید از فیفا بخواهد از طریق ایمپکت پول را به ایران منتقل کند. حرف فدراسیون فوتبال در این وضعیت حق است و باید به شکلی عمل شود که هم فدراسیون بتواند از پول خودش استفاده کند و هم استقلال آن حفظ شود. در این وضعیت فدراسیون نیاز به حمایت از سوی دولت دارد.

اولیایی درباره اینکه شنیده می‌شود فدراسیون فوتبال به دلیل خصوصی بودن نباید از دولت کمک مالی بگیرد، گفت: بحث کمک مالی دولت با خصوصی بودن فدراسیون متفاوت است. فدراسیون هم تا جایی که من اطلاع دارم از دولت درخواست کرده معادل مطالباتش در فیفا را پرداخت کند و از طریق ارتباط‌های بین المللی سراغ دریافت این پول از فیفا برود. این موضوع برای حل مشکلات فدراسیون راهکار مناسبی است.

اولیایی:دعا کنیم ترامپ سر عقل بیاید/ فیفا نباید تحت فشار ویژگی اصلی اش را از دست بدهد/دولت باید مشکل فدراسیون فوتبال را حل کند

فدراسیون فوتبال برای پرداخت دستمزد ویلموتس نیاز به عزم ملی دارد

او درباره اظهارات مسئولان فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه با توجه به شرایط فعلی پرداخت حقوق مارک ویلموتس نیاز به عزمی ملی دارد، گفت: قطعا همین گونه است و این اظهارات با توجه به شرایطی که فدراسیون فوتبال با آن مواجه شده منطقی و درست است. چه نهاد‌ها و افراد داخل کشور چه خارج کشور باید در این مسیر به فدراسیون کمک کنند.


بیشتر بخوانید

علوی:مشکلات باید در مسیر خودش حل شود/ مطالبات کی روش به طور کامل به او پرداخت شده است

تاج: ایران آقای فوتبال آسیا است و نباید از هیچ تیمی بترسد/ ۱۰ میلیون دلار از فیفا طلب داریم/ تا هفته پنجم قطعا var در مسابقات لیگ برتر نداریم

تاج پول داوران را با چمدان به ایران آورد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار